KÖPVILLKOR

Bernhards Koffert är både en riktig butik och webshop. Vi testar och använder så mycket som möjligt av vårt sortiment och är måna om att våra kunder blir nöjda och kommer tillbaka. Tveka inte att kontakta oss om du behöver råd om passform, storlek och annat innan du beställer i webshopen. Du når oss på 0515-12122 eller via info@bernhardskoffert.se.

Pris, betalning och frakt

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms, frakt och eventuell faktura-avgift.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen och är beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen och beror på valt fraktsätt. Vid behov kan vi ändra fraktsättet men kostnaden ändras inte.

Export

Denmark and Finland

No problem! You have several options for freight and payment. However, if you want to return the package you have to cover the cost yourself. We will only refund the cost of the goods, not the cost for freight. Call or e-mail us to get the right size and fit!

Estonia, Latvia, Lithuania, Germany, Belgium, Netherlands, Luxembourg, Poland, Slovakia, Czech Republic, Austria

No problem! You can pay with PayPal (no account needed) and freight goes with DHL Parcel Connect. However, if you want to return the package you have to cover the cost yourself. We will only refund the cost of the goods, not the cost for freight. Call or e-mail us to get the right size and fit!

Rest of the world

Yes we can! You can not place an order in our webhsop but you can e-mail us what goods you are interested in. We get back to you with freight cost. Payment is only with PayPal (no accoundt needed, we send a paylink). You have to cover possible local costs for customs and VAT. A return is possible but our experience is that it can be costly and not worth doing. If you want to return the package you have to cover the cost yourself. We will only refund the cost of the goods, not the cost for freight.

Ånger- och bytesrätt, reklamation

Du har 14 dagars ånger- och bytesrätt på alla varor utom underkläder (kalsonger, badbyxor, strumpor) och specialbeställda varor. Ångerfristen gäller från den dag du tog emot varan.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt prova passformen och undersöka den. Etiketter skall sitta kvar.

Du förlorar ångerrätten om varan luktar rök eller svett, ser använd ut, skadas eller försvinner på grund av dålig packing.

Kontakta oss snarast på 0515-12122 eller via info@bernhardskoffert.se om du:

  • ångrat dig
  • vill byta till annan storlek
  • om varan är defekt eller felpackad 


Vi bifogar alltid en fraktsedel för returfrakt. Bifoga packsedeln och packa varan väl så att den inte skadas i frakten.

Vi betalar tillbaka vad du har betalat för varan senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot den. Vi återbetalar inte fraktkostnad eller expeditionskostnad för faktura- eller avbetalningsköp.

Vid reklamationer står vi alltid för returkostnaden och kostnaden för att sända dig varor som ersätter defekta eller felpackade varor.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Du behöver endast uppge personnummer om du handlar på faktura eller avbetalning.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift om 200 kr.

Force Majeure

Vid händelse av krig, revolution, strejk, lockout, naturkatastrof eller liknande händelser, tillämpas force majeure. Om detta påverkar oss har vi inte skyldighet att uppfylla avtal men meddelar kunden om detta.

Rabatt

Procentrabatter, som medlemsrabatter, gäller inte på rea-artiklar.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Våra köpvillkor följer konsumentköplagen, distansköpslagen och E-handelslagen.